onsdag 27 april 2011

Damon & Naomi

Förra året hypades återutgivning av Galaxie 500 något otroligt. För en snorunge som jag var det så klart spännande men inte sååå spännande. Det förde dock något jävligt gott med sig då jag upptäckte Damon & Naomi som var duon som blev kvar när Dean Wareham slutade i bandet. Har lyssnat på debutskivan More Sad Hits och jag hade aldrig kunnat tro att sångaren faktiskt höll tillbaka Damon & Naomi från att skapa så här vacker musik. Har olika favoritlåtar från dag till dag men just nu är det And you are there från deras kommande skiva False beats and true heartbeats och Information Age från tidigare nämnda More sad hits.

Information Age

Lyssna. Lyssna på allsången och lyssna på texten. Tänk på hur perfekt den återspeglas i ljudbilden. Känslan av allsång är så omfamnande och medryckande. Jag blir rent kär i hur perfekt det är. Det är som ett ärligt brev skrivet rätt upp och ned precis som en klassiker ska vara. Det här är en sån där låt som ska vara soundtracket till ens ungdom. Oavsett var jag är om tjugo år kommer jag att rysa när jag hör den här <3

Frågade just om ackorden på deras facebook wall och fick det här svaret tillbaka:

"thank you jack -- it's been a while since we've played that tune, but best as we remember it's in C, and uses the usual suspects C-G-F, with Am thrown in the choruses in place of C. have fun!"

Kan det bli mer sockersött?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar