tisdag 26 april 2011

Ledig dag = bra dag

Träffade Emily idag och det var tokbra! Annars gled jag runt på söder och gjorde min vanliga runda som en pingpongboll mellan hipsterbutikerna och systembolaget. Pet Sounds hade inte fått in Explosions in the sky, vars nya LP smeker mina försmäktande trumhinnor varje ledig minut. De hade rentav sålt slut på Bill Callahans Apocalypse som jag suktat efter i flera veckor!!! Inför helgen får man tydligen återkomma. Jo man tackar för då är man ju ledig... :/ Trösköpte singeln Undertow av Warpaint. Sjukt bra låt.

Tittade även in på Local Firm och provade en tischa jag kikat på tidigare. Den satt helt fruktansvärt och det såg ut som om jag hade cleavage (vilket jag har men säg inte till nån). Zappade genast över till damsidan och hittade den perfekta sjuttiotals-tischan som jag letat efter. Klad Jackiepackie-ponken strosade sedan vidare. Blev nästan tvingad att prova en tröja i large på Grandpa men slank undan med pengarna och livet i behåll. Brände resten av lönen på systemet då jobbarjackie inte kommer hinna knalla dit förrän det vankas valborg och tonårsfylla.

När jag kom hem satte jag mig och spelade in den sjukaste och mest creepiga låten jag gjort. Det är så stört för det är förmodligen det mest kommersiella jag någonsin har gjort. Mor min frågade till och med ifall det var jag som hade gjort det för att hon diggade med... ba lol?

Det var en fet dag och jag knäppte några bilder av skörden för att ni också ska få känna er feta och belåtna:
 
jag och min vän oskärpan.

 
Warpaint - Undertow/Warpaint 7"

 
Finn ett fel! .... Ja visst fan är det en Falcon lager mitt bland all hipsteröl!!!

 
Absolut fulaste etiketten. En apa i Pippi-peruk. Really? Hoppas den smakar lika fult.

Tidigare LP-schivor jag glömt dela med mig av:

Polly Jean Harvey - Let England Shake
LOW - C'MON!
Deerhunter - Memory Boy 7"

Dricker Lucia-te och lyssnar på en Oldies but goldies-lista Emily knåpat ihop åt mig. Good shit mayn. Good shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar