måndag 4 april 2011

MOGWAI @ Debaser Medis

Weird yet very awesome skulle jag sätta som stämpel på min söndagskväll. Den började med att jag var på väg in till stan i rusket för att träffa Elisabeth. Halvvägs in bestämmer vi oss för att ses i veckan som kommer istället så jag vänder om och vid det laget har vårrusket (kan man ens säga så?), ruskat till sig ännu mer och det ligger ett dis i luften. Jag kommer hem och slänger mig på sängen och smackar på lite musik. Njuter av att ha en så soft och avslappnad dag. Hade ett märkvärdigt lugn i kroppen. Sedan klär jag på mig igen för att åka ned på stan för att se Mogwai. När jag sätter foten utanför dörren har det slutat regna och det är helt klart.

Kommer sent men helt perfekt till andra låten (majestätiska I'm Jim Morrison, I'm dead). Njuter av konserten och snackar då och då med killen som sitter bredvid, en jävligt trevlig och ganska snygg västeråsare. Mogwai avslutar spelningen genom att vrida upp volymen till max och lägga gitarrerna på marken i bästa noise-rock-anda och därpå följde fem minuter av rundgång innan de går av och teknikerna kom in och stängde av. Så gitarrnördigt och meningslöst men kul :D Sen satte jag mig på tuben hem och av en ödets nyck träffade jag på Emily som jag haft lite kontakt med på sistone. Så underligt och så kul! Bra hemfärd för en gångs skull!


När jag gick hem i mörkret låg ett dis/dimma över Vällingbyhöjden och jag tror fan aldrig att jag sett något så creepy och ändå fint. Rena rysarstämningen! O_O Nu måste jag se MER film! Bloggen tappar fokus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar