torsdag 24 februari 2011

LOW - C'mon

cry me a river
so i can float over to you
the bearer to deliver the news
i'm over the moon
and underfoot
all these elixirs would be moot

'cause if we knew where we belong
there'd be no doubt where we're from
but as it stands, we don't have a clue
especially me and probably you

- Especially Me från kommande fullängdaren C'mon.

Har köpt vinylen och lyssnar på streamen som ingår (fastän skivan släpps först i April :P). Till en början kände jag mig lite besviken. Svårt att peka på var den känslan uppstod ur men nu är den som bortblåst och vid andra lyssningen blir jag nästan tårögd av Mimi Parkers fantastiska sång på Especially Me. Refrängen sätter sig som ett mantra och sammanfattar allt LOW någonsin stått för i min mening. Inga klara statements utan vaga funderingar. Små sorgsna tankar om livet. Samt givetvis sjukt snygga fraseringar...

Kan för övrigt säga att jag aldrig hade vågat inleda en låt med linen cry me a river :D Men så besitter ju LOW en smått enorm integritet vad gäller musikalisk inramning och ren image. Så här långt är låtarna som Mimi sjunger på Especially me, You see everything samt Nightingale mina favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar