fredag 25 februari 2011

Fortfarande sjuk

Ny dag, samma sjukdom fast uppvridet ett snäpp. Nu är ögonen också irriterade, snyft. Känner att jag inte skulle göra ett bra jobb på Whyred i det här tillståndet. Att dö av hosta och återuppstå mellan kundernas frågor ser helt enkelt inte bra ut. Har svårt att somna om så jag gör det jag gillar mest och lyssnar på musik och funderar på vilka filmer som kan få den här dagen att gå snabbare. Nu för tiden ser jag aldrig om film men om det någonsin är tillfälle att se om favoritfilmer så är det banne mig när man är sjuk. Det kräver mindre och ger mer i nostalgipoäng, lycka etc. De filmer jag har nött mest på min sjukbädd sedan barnsben:

 Bugsy Malone
Gräddgevär, bilar med cykelkedja, fantastiska sångnummer. Det är svårt att inte ryckas med av Bugsy Malone. Att se trettonåringar försöka uttrycka vuxen kärlek är 100% mys bara det. Se!

Some like it hot
Den här scenen visar på allt som är underbart i filmen. Det är en fröjd att se Jack Lemmon och Tony Curtis transvestiter tampas om Marilyn Monroes uppmärksamhet samtidigt som de själva blir flitigt uppvaktade utav andra karlar. Manuset är oerhört tight och alla insinuationer och all ironi som gick en över huvet som barn skänker ännu mer glädje när man ser om den. När jag ser den här filmen förstår jag exakt det ljuva i att klä sig som kvinna.
Jag älskar lekfullheten och allt det barnsliga i bröderna marx filmer (här A day at the circus). Den bekymmersfria tillvaron som de fixar och trixar sig igenom har hög mysfaktor. 

Får se vad det blir för film litet senare när jag sovit och vaknat igen. Just ny lyssnar jag på Mount Eerie.

2 kommentarer:

  1. Åhhhhh herregud vad glad jag blir! ÄLSKAR Bugsy Malone! Är en av mina favoritfilmer. Har seriöst aldrig stött på nån som ens sett den <3

    /Emily (djungeltrumman.se/missmisery)

    SvaraRadera
  2. Gud vad efterbliven jag är som inte sett kommentaren. Haha min syrra och jag har nött den sen vi var barn och ja film blir ba' inte mysigare! :)

    SvaraRadera