onsdag 16 mars 2011

Summons

Igår hade jag en riktigt kreativ kväll.

Resultatet: Summons

Det började med en basslinga jag hade i huvudet. Stämde om gitarren och spelade slingan medan jag lade till melodi på resten av gitarren. Sedan spelade jag in det som grundspår vilket tog kanske tre timmar... :P Därefter lade jag till flageoletter/harmoniker på ett annat spår men det tog jag bort för att de tog fokus från melodin. Istället lät jag gitarren spela ensam tills slutet där nya harmoniker och två melodier på elgitarr kommer in. Först hatade jag det och tyckte att det lät alldeles för cheesy och slätstruket. Nu har jag nästan börjat tycka om det hehe. Tyvärr behöver jag fixa så att allt ligger som det ska på slutet. Spelar helt enkelt inte tillräckligt tight på två av spåren. Känns dock som att man blir bättre och bättre på att spela in sig själv och det är väldigt skönt att känna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar