söndag 13 mars 2011

IMDb


IMDb - Förut älskade jag dig. Nu känner jag en sorts hatblandad kärlek. Först och främst suger dina fruktansvärt fåniga svenska titlar. I princip allt värt att läsa om filmerna på internet använder originaltiteln, i synnerhet vad gäller engelskspråkiga filmer. För att kringgå det behöver man bli medlem och ändra språkinställningarna. Inga problem men det är ju inte vidare användarvänligt och bara förvirrande...

IMDb, du har helt tappat minnet och varje gång jag går in på en viss film av en regissör och sedan backar så hamnar jag på hans lista som actor som allt som oftast är totalt ointressant och återigen förvirrar utav bara helvete! Hur lång tid ska det ta innan detta åtgärdas?

IMDb, en extremt nice sak är dock att du alltid bistår med amerikanska originaltrailers med gamla citat från Roger Ebert mfl och voice over av Don la Fontaine. Man blir genast förflyttad till den tid och det årtal som filmen hade premiär. Det är väldigt, väldigt uppskattat! Dreglade just över den här trailern.  (Varning för eventuella spoilers, det är ju trots allt en trailer) Don la fontaine snackar över sjukt välfilmade scener, replikskifte, don la fontaine, mer snyggt foto, replikskifte osv. Gråt, högljudda röster, rättssal... Vi fattar på en gång att det här är heartbreaking fuckin shit!!! The real deal! Ett drama man INTE kan avvisa! Haha nu har jag inte sett den men jag köpte trailern rakt av :D

Njuter av Marissa Nadlers nya låt ikväll:

Stämningsfullt så jag gillar't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar