söndag 27 mars 2011

Pokémon Black and White

Läste precis (fråga inte vart) att Pokémon Black and White sålt 2 miljoner ex på två veckor i USA vilket självklart väcker frågan: vem fan spelar Pokémon 2011? Minns jag fel eller peakade inte fenomenet i slutet av 90-talet? However, även min lillebror som snart ska fylla 8 har sina kort och han tycker att det är ganska tufft så jag kanske inte borde bli så förvånad men det ter sig ändå bisarrt att Pokémon har överlevt alla andra flugor och hoppar mellan generationer av kids.

Idag kör jag en soft bakfylledag, inte för att jag är särskilt bakis eller drack mer än tre öl igår men u know, it's a lifestyle! För min del innebär det att ligga i sängen, läsa/skriva och lyssna på vinylskivor jag aldrig har tid att spinna mitt i veckan. Just nu: Massive Attack - Protection. Funderar på vilken skiva jag ska lägga på härnäst och vad jag se för film ikväll. Känner allra mest för att se en Film noir men jag lånade Once upon a time in the west av Ivar för ganska länge sedan så det känns som att det kanske vore på sin plats att se den. Är inget stort fan av västernfilmer men Sergio Leones messias-status är ruskigt hög hos mig tack vare Once upon a time in america så jag tror inte att jag kan annat än att älska den. Ska dessutom bli soft att se Henry Fonda då jag vanligtvis förknippar honom med 40-50-tal. Ska försöka smälla av två filmer men som sagt, så mycket vilja och så lite tid!!!

Imorgon är jag också ledig. Ska göra stan och njuta av min lediga måndag. Gå i butiker, kolla kläder, sitta på parkbänkar osv. Sen ska jag möta upp min andra lillebror på Stadsbiblioteket där han praoar i veckan. Ledighet är bliss ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar