torsdag 31 mars 2011

Random fandom

Provade en tröja jag ärvt av Patrik för några år sedan. Hade på mig den en gång då och sedan har den varit liggandes i byrån fram tills nu. Insåg att jag såg ut som en 18-årig indierockare men blev sedan tillfreds med det för att färgen (brandgul-lysande orange) är så satans fin. Tröjan är fin men reserverad för softare parkhäng i sommar. Tog lite temabilder när jag höll på att stränga om gitarren!



Ligga? lol
Kände mig lite som Phil Elvrum (Mount Eerie). Lite klassiskt åååh jag sätter mig i skogen och skriver en skiva om ensamhet och återvänder som maddafakking Bon Iver med skivan of your dreams. Kan för övrigt looova att nya Bon Iver lär suga. Han har ju gjort miljoner sidoprojekt sedan For Emma, Forever ago och inget, inklusive Blood Bank EPn har varit särskilt upphetsande. Killen tog pengarna och teh fame får man säga. Lovar dock lika dyrt och heligt att jag ska vara öppen för att dyrka om skivan är bra. Apropå skäggig folkrock är jag jättebesviken på alla låtarna jag hört från kommande Fleet Foxes. Verkar inte finnas mycket av de melodier som fanns på första skivan men räkna med att den iaf blir hyllad på grund av omslaget. 

Någon som däremot inte gjort mig besviken är Bill Callahan (Smog). Det tuffa med Callahan är att han kan låta både tillbakalutad och lekfull och i samma låt ändå vara melankolisk och uppgiven. Sällsam blandning men det blir jävligt intressant att lyssna på. Här är hans fantastiska singel Baby's Breath:


Farbror John (min chef) var hygglig nog att ge mig en Dogman i Whyreds dresscode. Svart jeansjacka. Helt. Jävla. Livsfarlig. :D Ba älskarn vilket säkert syns i blicken. Don't fuck! Kommer att känna mig helt fierce när jag spatserar gatan ner helt svartklädd från topp till tå. 

Lyssnar på julmusik. Känns lagom fel... och förresten så regnar det ute! Plusgrader klockan 1 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar