söndag 15 maj 2011

Cass McCombs


Lyssnar Cass McCombs i ovan postade klipp och DÖR. Hade inte hört honom tills häromdagen då jag läste recensionen av hans senaste skiva på Pitchfork. Nu är jag helt såld. Allt är bra till jävligt bra. Det är precis den där sortens mysigt självömkande singersongwriter jag gillar. Visst på gränsen till cheesy text men hör inte det till? Såg precis att han ska spela på Södra Teatern om två veckor. Jag ska gå!

Igår var det 90s-fest hos mig. Helt flippat och underbart med så fina människor! Idag såg jag Alien, Aliens och Alien 3 på Cinemateket. Alla tre var fina men den första filmen var såväl bäst som läskigast. Största behållningen i Alien 3 var alla sjukt snygga kläder som såg ut att vara en korsning mellan haider ackermann och damir doma (ja det var så sinnessjukt snyggt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar