fredag 27 maj 2011

22

Oh yeah, har inte sett så mycket soft film på sistone. Såg förvisso Alien 4 och jag håller med mina nya bekanta på cinemateket om att den var ljusår bättre än Alien 3. I övrigt har jag passat på att peppa för Cannes-vinnaren The Tree of Life genom att se Terrence Malicks' Days of Heaven. Den är precis som alla säger ett sjukt vackert dokument över amerikansk landsbygd. En ren och skär uppvisning i att skapa stämning. Däremot kan jag inte säga att narrativet engagerade mig lika mycket som det gjorde i Badlands. Richard Gere var sjukt snygg.

Var på kickoff för AW 11 igår och jag kan säga så mycket som att kollektionen är helt insane. Antingen det eller så har jag blivit helt whyredifierad. Lyssnade uppmärksamt när Behnaz och Roland talade. Sedan drog vi till Riche och chillade och spädde på det med lite Kåken. Blev lagom uppvaktad. Kom hem och sov två timmar innan jag gick upp och skrev hyreskontrakt klockan 8. Gick och tränade sedan innan jobbet så mina hormonhalter spränger alla gränser just nu. Ba att ladda om för fredagens utgång med andra ord!!! Eftersom jag mår så fucking förträffligt tänkte jag dela med mig av mindre deppig musik idag.

Mästarna av chill-cheese.
Visst känner man sig at peace?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar